Fordonsgrafik Design för påverkan

Grafisk design stockholm - Skapa EMOTIONAL-bilaga genom att använda kraftfull grafik. Olika grafik skapar olika känslor i olika individer. Grafiken på en mor som kramar en bebis, kommer att ha störst effekt på en ny mamma. Inte bara kommer du att få deras uppmärksamhet, men du kommer att skapa trovärdighet med dem. Detta är extremt kraftfullt eftersom statistik visar att de flesta köper på känslor och motiverar med logik.

Använd en kraftfull slogan för att positionera dig själv i kundens sinne. Om ditt mål är att skapa sinneaktion, måste du uppta en position i sina sinnen så att de instinktivt associerar dig med en önskad produkt, behovsbehov.

Till exempel, vara den dator specialister som riktar sig till äldre, eller kemtvätten som erbjuder gratis leverans, eller restaurangen som barnen äter gratis, eller den ekonomiska planerare som specialiserat sig på tjänster för unga par.

Att vara först är kraftfull, men att uppfattas som första är ännu kraftfullare. Att vara den enda, eller specialiserande är också bra. Det skapar positionering i kundens sinne.

Du är en expert, en konsult. Tänk på hur du kan åstadkomma detta med din bils grafiska slogan. Om den ska vara kort och utformad för att vara effektiv, för repetitiv visning.

Utformningen av din grafik ska överensstämma med fordonets stil och typ för maximal effekt. Kom ihåg att det finns miljontals dollar spenderade på extremt kompetenta bildesigners från företag som Toyota, Honda, BMW, Nissan, Ford GM och andra att komma med mönster som vädjar till massorna.

Comments

Popular posts from this blog

How to Clean Windows Properly

Du är en fastighetsinvesterare och marknadssugare

Choosing a Suitable American Flag