Är din webbutvecklare en cowboy?

Vad tycker du om din webbutvecklare?

Under de senaste åren har vi tyst, men vid varje tillfälle, ställt denna fråga till företagsägare, marknadsföringsledare och chefer som ansvarar för deras företagswebbplats, antingen för idrifttagning, utveckling eller upprätthållande av deras online-närvaro. Vi frågade också om de var nöjda med webbplatsen som utvecklaren hade lämnat, eller om de tyckte att det skulle ge väsentlig nytta för sin verksamhet. Svaren var skarpt uppdelade. Det verkar som om företagens erfarenhet av webbutvecklare är som Marmite: du älskar dem eller hatar dem.

Webbyrå Stockholm - Chockerande rapporterade över 80% av de svarande en "dålig" eller "väldigt dålig" erfarenhet av att arbeta med en webbutvecklare eller designer. Många gjorde kommentarer som var väldigt okomplicerade mot sina webbutvecklare. Några ansåg att de kände att de hade varit "Tagna på tur" av dem som antingen hade förvirrat dem med teknik och jargong eller hade - medvetet eller annars - höjt sina förväntningar utöver vad som var möjligt med den investering de gjorde. Man hade investerat tiotusentals med ett webbutvecklingsföretag för att bygga en online närvaro för sin verksamhet och har nu en webbplats som inte bara bidrar till något affärsmål, inte heller har det gjort en enda förfrågan. Det övergripande intrycket som vi fått från vår forskning hittills och en term som används av mer än en olycklig respondent var att webbutvecklare är: "En mängd cowboys".

Comments

Popular posts from this blog

Du är en fastighetsinvesterare och marknadssugare

Choosing a Suitable American Flag

Online Marketing Kurser - De bästa online-marknadsföringskurser